سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت برد مدار چاپی

برد مدار چاپی دارای طیف وسیعی از کیفیت، قابلیت اطمینان، پیچیدگی و قیمت هستند. قیمت برد مدار چاپی مدار بسته به نیاز شما از 50 سنت تا 300 دلار در جامعه بین المللی هزینه دارد. قیمت تولید یک برد مدار متاثر از عوامل مختلفی است و به تعداد لایه ها، پیچیدگی، کمیت و اجزای موجود در برد بستگی دارد. یک نمونه معمولی از یک برد مدار گران قیمت، یک برد مدار چاپی 32 لایه است. بردهای مدار چاپی 32 لایه بسیار پیچیده هستند و معمولاً صدها دلار برای تولید هزینه دارند.

عواملی که هزینه PCB را تعیین می کنند:

نوع مونتاژ

بردهای مدار چاپی به یکی از سه روش مونتاژ می شوند: مونتاژ نصب سطحی (SMA)، مونتاژ از طریق سوراخ یا ترکیبی از هر دو. بردهای مدار چاپی مونتاژ شده با مونتاژ نصب سطحی نسبت به آنهایی که با لحیم کاری از طریق سوراخ مونتاژ می شوند، ارزانتر و سریعتر تولید می شوند. این به این دلیل است که مونتاژ از طریق سوراخ نیاز به سوراخ کردن برد مدار لخت دارد و ممکن است به لحیم کاری دستی نیاز داشته باشد. مردم اغلب مونتاژ سوراخ را انتخاب می کنند زیرا اتصال فیزیکی قوی تری به اجزا ایجاد می کند. مجموعه‌ای که فرآیندهای مونتاژ PCB نصب سطحی و سوراخ‌شده را با هم مخلوط می‌کند، معمولاً از لحیم کاری از طریق سوراخ برای اتصالات، خازن‌ها و ترانسفورماتورهای مهمی که ممکن است به اتصال بادوام‌تری نیاز داشته باشند، استفاده می‌کند.

قرار دادن اجزا

قرار دادن قطعات شما می تواند هزینه برد مدار چاپی شما را افزایش دهد. ممکن است بتوانید با ارزیابی مجدد محل اجزای طراحی خود، هزینه برد مدار چاپی خود را کاهش دهید. امروزه شرکت های مدرن از آلتیوم دیزاینر استفاده می کنند.

تعداد کل قطعات (SMD و DIP)

تعداد کل قطعات در طراحی برد مدار چاپی شما نیز تاثیر مستقیمی بر هزینه های ساخت خواهد داشت. با اطمینان از اینکه طراحی برد مدار چاپی شما تا حد امکان کارآمد است، می توانید هزینه های PCB خود را به حداقل برسانید.

اندازه بسته بندی اجزا

استفاده از اندازه های بسته بندی برای قطعات شما که مطابق با استانداردهای صنعت باشد، هزینه های شما را تا حد امکان پایین نگه می دارد.

بسته‌های مؤلفه‌ها و فرآیندهای مورد نیاز

هر نوع بسته بندی قطعات باید طی فرآیند خاصی به برد متصل شود. اگر بردهای مداری بخرید که حاوی بسته‌های پیچیده، ظریف یا تعداد زیادی قطعات باشد، هزینه‌ها و هزینه‌های ساخت شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

مقدار و اندازه دسته

تعداد کلی بردهای مدار چاپی که سفارش می دهید، و همچنین اندازه دسته ای که درخواست می کنید، هر دو بر هزینه های کلی شما تأثیر دارند. سفارش تعداد بیشتری از بردهای مدار چاپی یک روش منطقی برای کاهش هزینه های شما است، اما هزینه های متفاوت به دلیل اندازه دسته ای اغلب نادیده گرفته می شود. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها انتخاب می‌کنند که بردهای مدار چاپی خود را در اندازه‌های دسته‌ای کوچک‌تر تولید کنند، باید با سازنده برد مدار چاپی خود مشورت کنید تا ببینید چه اندازه دسته‌ای بهترین تعادل بین بهره‌وری و کیفیت و چرخش خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت آریا مدار ارجمند تماس بگیرید یا از وبسایت مجموعه دیدن کنید.