سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرتین وال شرکت آلوتک

هدف اولیه ساخت سیستم کرتین وال محافظت از داخل ساختمان در برابر پدیده های طبیعی بیرونی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغییرات دما، زلزله، باران و باد است. این حفاظ را می توان به دو دسته عمده، یعنی ایمنی سازه و کنترل محیط داخلی تقسیم کرد. مشکلات ایمنی سازه شامل خرابی اجزای دیوار، مواد رو به دیوار و بست ها می باشد. مشکلات کنترل محیطی داخلی شامل اتلاف بیش از حد انرژی، کنترل نویز، رشد قالب، تراکم آب داخلی و نشت آب است. حفظ این حفاظت برای عمر ساختمان به صورت ایده آل بدون تعمیرات دوره ای یا بازسازی کامل ضروری است.

معایب کرتین وال

متأسفانه تجربه نشان می دهد که عمر سیستم کرتین وال به دلیل نیازهای عملکردی پیچیده و درهم تنیده سیستم کرتین وال نمی تواند از عمر ساختمان بیشتر شود. به عنوان مثال، شکست عملکردی آب بندی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا خستگی خط درزگیر ناشی از حرکات ساختاری مختلف اجزای دیوار و قاب ساختمان (مانند انبساط یا انقباض حرارتی، انحراف یا چرخش بار باد، انحراف بار مرده، جریان برق بین طبقه انحراف بار و رانش طبقه بین طبقه) می تواند زنجیره ای از خرابی های عملکردی ایجاد کند، به عنوان مثال، نشت آب منجر به خیس شدن مواد عایق (اتلاف انرژی) یا رشد قالب (ساختمان هوای بیمار) یا زنگ زدگی سیستم اتصال که منجر به خرابی سازه می شود. همچنین هزینه نگهداری و نوسازی سیستم کرتین وال تأثیر بسیار مهمی بر هزینه چرخه عمر ساختمان دارد. این تأثیر هزینه را تنها در صورتی می توان ارزیابی کرد که دوام همه عملکردهای دیوار پرده را بتوان تعیین کرد.

متأسفانه به دلیل پیچیدگی عملکردهای درهم تنیده کرتین وال، در این زمینه کم کاری انجام شده است. این مقاله امکان استفاده از مفهوم جداسازی عملکردی (FIC) را در طراحی یک سیستم دیوار پرده برای کاهش تداخل بین عملکردهای مختلف دیوار پرده برجسته می کند. ادامه توسعه FIC در آینده ممکن است منجر به یک روش قابل اعتماد برای ارزیابی تأثیر هزینه سیستم دیوار پرده بر هزینه چرخه عمر یک ساختمان شود.

یکی از معایب اصلی کرتین وال نیاز به نگهداری منظم است. برای جلوگیری از رطوبت و باد، باید یک درزگیر در محیط استفاده کرد و این درزگیر باید هر 10 سال یا بیشتر تعویض شود. یکی دیگر از معایب بزرگ کرتین وال هزینه و زمان لازم برای نصب آن است.

کرتین وال شرکت آلوتک

انواع کرتین وال

به طور کلی، دو نوع اصلی سیستم های کرتین وال وجود دارد، کرتین وال یونیت شده و کرتین وال چوبی.

توجه داشته باشید که کرتین وال مزایای زیادی هم دارد. برخلاف سایر مصالح ساختمانی، سیستم کرتین وال نازک و سبک است، معمولاً آلومینیوم و شیشه است. این دیوارها سازه ای نیستند و با طراحی تنها قادر به تحمل وزن خود هستند و در عین حال بار باد و گرانش را به سازه ساختمان منتقل می کنند.

بهترین تولیدکننده کرتین وال در ایران در حال حاضر شرکت آلوتک است که از طریق لینک ارائه شده می توانید اطلاعات بیشتری درباره انواع کرتین وال و قیمت آنها و این شرکت به دست بیاورید.