سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حوضچه

اضافه کردن یک حوضچه مرتفع به باغ شما یک ایده خوب برای طراحی باغ است. حوضچه برافراشته به شما این امکان را می دهد که ماهی و گیاهان آبزی خود را بدون حفر خاک پرورش دهید. حوضچه کامپوزیت می تواند هر شکلی داشته باشد. می تواند دایره ای، مستطیلی یا مربعی شکل باشد. آجر، بتن و چوب موادی هستند که می توانید از آنها برای ساخت حوض بلند استفاده کنید. این مقاله ساخت یک حوض مرتفع با مصالحی غیر از چوب، آجر یا بتن را مورد بحث قرار خواهد داد. ما نحوه ساخت یک حوض مرتفع با جنس کامپوزیت را در نظر خواهیم گرفت. حوضچه کامپوزیت امروزه یکی از بهترین انتخاب هاست که حال و هوای محیط را تغییر می دهد.

ساخت حوضچه درجاساز

قبل از اینکه شروع به ساختن یک حوضچه کنید، باید نقشه ای بکشید که می خواهید چگونه به نظر برسد. این طرح به عنوان یک راهنما در طول ساخت و ساز عمل خواهد کرد. هنگام ساخت حوض می توانید به سرعت نقشه را بررسی کنید تا از طول هر طرف حوض برآمده مطلع شوید. پس از ترسیم نقشه، اکنون می توانید اقدام به ساخت حوض کنید. البته بهترین و جذابترین کار این است که از شرکت هایی مانند شرکت آب صنعت تهران حوضچه شیرآلات یا درجاساز را خریداری نمایید.

علاوه بر این، شما همچنین باید نوع مواد سازنده مورد استفاده را انتخاب کنید. برای ساخت حوض می توانید از چوب یا کامپوزیت استفاده کنید. اما، عرشه کامپوزیت به دلیل دوام بالا، به چوبی ارجحیت دارد. اگر از عرشه کامپوزیت در ساخت حوض مرتفع استفاده کنید، حوض عمر طولانی خواهد داشت. از آنجایی که جنس کامپوزیت در برابر پوسیدگی مقاوم است، دیگر لازم نیست نگران تعویض حوضچه کامپوزیت مانند چوبی باشید.

مرحله 1 - مواد مورد نیاز ساخت حوضچه را جمع آوری کنید

اولین قدم در ساخت یک حوض مرتفع، جمع آوری تمام موادی است که برای ساخت آن استفاده خواهید کرد. جمع آوری مواد مورد نیاز باعث می شود همه چیز در جای خود باشد. موادی که برای ساخت یک حوض عرشه مرتفع نیاز دارید عبارتند از بست، نوار اندازه گیری، مربع ست، مداد و تخته های عرشه کامپوزیت. شما همچنین به یک میز کار، اره دستی، مته، آستر حوضچه، زیرانداز و چراغ های عرشه نیاز دارید.

مرحله 2 - یک مکان را انتخاب کنید

بنابراین پس از جمع آوری مواد مورد نیاز، قدم بعدی انتخاب مکانی است که در آن حوض مرتفع شما را بسازیم. شما باید یک سطح صاف برای حوض خود انتخاب کنید. ساخت حوض عرشه بلند خود بر روی سطحی هموار باعث می شود که بخشی از حوض بالاتر از دیگری نباشد.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید مکانی را انتخاب کنید که در آن بتوانید حوض بلند خود را از خانه خود مشاهده کنید. بنابراین اگر صبح از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید از پنجره نگاه کنید و ببینید که چگونه ماهی‌هایتان در حوض شنا می‌کنند.

مرحله 3: ساخت قاب

بسته به اندازه حوضچه خود، تخته های دک کامپوزیت را در اندازه دلخواه خود علامت بزنید و برش دهید. برای تعیین دقیق طول مورد نظر از یک نوار اندازه گیری استفاده کنید. سپس از یک مداد برای علامت گذاری نقطه ای که اندازه گیری کرده اید روی تخته دک کامپوزیت استفاده کنید. اکنون می توانید از اره دستی برای برش تخته ها به اندازه طول حوض استفاده کنید.

برای ساخت قاب، روی هر تخته عرشه کامپوزیت با مته برقی یا دستی یک سوراخ ایجاد کنید. سپس چهار تخته دک کامپوزیت اول را خط بکشید و آنها را با پیچ وصل کنید تا یک قاب بسازید. پس از انجام این کار، همان روش را تکرار کنید تا یک شکل مستطیل یا مربع ایجاد کنید.

مرحله 4: حوضچه را وصل کنید

برای چسباندن عرشه، تخته را در موقعیتی خارج از قاب نگه دارید. سپس تخته را با پیچ های دکینگ و مته دستی به قاب وصل کنید. برای انجام این کار می توانید تخته را با یک یا دو پیچ به یک انتها به قاب پیچ کنید و سپس به انتهای دیگر بروید. این روند را تا زمانی که تمام دک در جای خود قرار گیرد ادامه دهید.

 پس از نصب دکینگ، اگر می خواهید چراغ های دکینگ را به حوض خود اضافه کنید، این کار را قبل از نصب آستر حوض انجام دهید.

مرحله 5: نصب روکش، لاینر حوض و پر کردن با آب

اکنون که عرشه را نصب کرده اید، قبل از نصب آستر حوضچه در داخل آن، مطمئن شوید که هیچ جسم تیز در آن وجود ندارد. اینها از سوراخ شدن آستر حوض جلوگیری می کند.

ابتدا لایه زیرین را روی قسمت بالای حوض خود قرار دهید و آن را به داخل حوض فشار دهید. مطمئن شوید که لایه زیرین اضافی بالای حوضچه شما چسبیده است.

همین روش را با آستر حوضچه با قرار دادن آن در بالای روکش تکرار کنید.

سپس حوضچه را با آب پر کنید.

مرحله 6: درپوش ها را وصل کنید

در نهایت آستر حوض را تا کنید و زیر آن را به طور مرتب روی لبه های حوض بگذارید و درپوش را روی آن قرار دهید. قبل از اینکه درپوش را با پیچ عرشه پیچ کنید، مطمئن شوید که آستر را محکم زیر درپوش ها بکشید.

اینکه چگونه می توانید یک حوضچه درجاساز داشته باشید بسیار آسان است کافیست به این وبسایت مراجعه کنید: https://www.absanatco.com/